Syaz fotopages

By: Abah Along

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Wednesday, 28-Apr-2010 07:51 Email | Share | Bookmark
Kerje yg Glemerrrr.......

Ok...kali ini abah nak cite pasal kerje yg glemer tapi ramai yg tak mau .......tapi sekarang ni dah lain pula yg minat........model2 pulak...tu...hahahha

jom tengok.....

lawa model dua orang ni tapi apa buat berpanas ni..........pakai hitam putih tentu dari jenama mahal ni...hahahah



memang lawa pun...muda2 lagi tu....model ni buat perarakan di Bido ke........abah shoot dari tingkap ofis abah...




tu dia Toyota Estima putih tu......awat ramai2 ikut tu siap ada gendang tentu perarakan model2 cantik diiringi dgn pancaragam......



Opss.........ada gambo depan kereta......hahahahaha gambar cina mampus .....hahahaha



hahaha.......cuba tengok kan dah lain dengan dulu...sekarang ini deme upah model2 dengan kereta mewah untuk bawa si mati ke jeratnya..... berapa kosnya ye.... abah tanya kekawan ..rupanya ada beberapa kos.....dari RM 8k hingga le 40K ........






dulu2 masa abah kecik selalu tengok cina mampus lalu...tung..tung chei.....kita pun belari tepi jalan .....



pancaragam ni ada yg main sambil berjalan dan ada yg main atas lori aje.....



tu...dia ramai anak saudara2 yg ikut.........tapi betui kee saudara2 mereka.......



rupa2 nya pasukan mengikut ni pun adalah pasukan upahan.......pasukan menangis upahan pun ada .....masa abah kecik dulu deme cite ramai budak2 melayu ikut nangis dan upahnya RM5 ...besar tu masa dulu cam RM50 sekarang......ada yg menangis sampai hingus nya panjang berjela ketanah.....camana dia buat abah tak tau tapi tentu upahnya besar kot...




Yang ni siap bagi Pis dekat abah....bukanya nak sedih...dia tipu aje...hahahaha



Kita pun ada juga cam tu........sekarang dekat bandar2 besar , terpaksa kita upah org mandikan mayat, upah sembahyang sekali gus upah menghantar ke kubur dan mengali kubur sehingga menanam.......

Di kampong2 pula disebelah utara sembahyang mayat depa upah pondok2 mengaji...jadi ramai le datang sembahyangkan mayat dapat le RM5 seorang + tambang Ven dll......malam2 upah mengaji Quran kad kubur.......dengar cite ade juga yg dikacau hantu........

lebih kurang aje kan......

ok le abah nak tunjuk gambar2 abah shoot disuatu pagi diampang tentang ramai nyonya yg berbasikal di Kuala Lumpur bandar besar....Jom tengok.....

yg ini kad bidor....




ade ke makcik2 kita berani naik basikal kad tengah pekan macam ni......kad kg2 rasanya memang ade.....







tapi disamping ramai org cina yg kaya2 ...tapi ramai juga yg miskin...........

ok le cukup setakat tu....kita jumpa dilain kali atau setiap hari di Facebook.....hahahaha





View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net