Syaz fotopages

By: Abah Along

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Thursday, 29-Oct-2009 01:52 Email | Share | Bookmark
Jambatan Gantung Runtuh di Sekolah Kebangsaan Kuala Depang

ini bukan entry bulan Nov.......hahahahah tapi disebabkan abah dah pegi ke tempat ini jadi rugi pulak jika abah tak masukan ia sebagai satu entry ....... Jom kita tengok dari sudut mata abah pulak.....

Capture 1 : Lokasi

Inilah dihadapan jalan masuk ke sekolah tempat kejadian .....penuh sesak ..masa ni RELA lah yg berkuasa ....habis org dihalaunya jika tak dengo cakap dia......hahahah


Polis juga ramai .....terutama yg naik moto beso.....


Capture 2 : Jambatan Runtuh

Inilah gambo jambatan gantung yg rebah dimana tiang sebelah kanan sungai rebah disebabkan batu pemegang tali tercabut dan melayang kira2 2 meter terpelanting...



Jambatan yg telah rebah yg dikatakan oleh orang ramai disitu jambatan ini adalah pemberian individu.....





Tengok le beso batu yg terbungkas tu..... tapi mengikut saksi ada kira2 50 pelajar yg beratnya sekitar 50kg melaluinya sambil mengoyang ( 50kg x 50org = 2,500kg = 2 tan) mana tak tercabut batu tu....



Capture 3 : Waris mangsa

Inilah salah seorang Ibu mangsa yg abah dapat capture raut kesedihanya ... bayangkan lah perasaannya pada masa itu ....mungkin dihati sudah tahu anaknya sudah tiada tapi hati mana yg mahu mengakuinya sehinggalah ternampak jasadnya ..tapi disudut hati tetap harapkan keajaiban ...................



lagi waris yg menunjukan memek muka keliru dan berharap ....



wartawan sedang sebok menemuramah waris mangsa .......apa yg abah dengar saudara2 mangsa sebok untuk menyaman kontraktor, ada yg marah sebab tidak dapat banyak maklumat ..... tapi sebenarnya ramai yg bersembang sambil mencari siapa yg hendak disalahkan.... org, guru, kontraktor, jabatn pendidikan, atau...batu dan tiang ....hahahah



Bilik gerakan ....nama2 mangsa ditulis....wartawan le yg berminat menengok nya.....



Khemah2 disediakan untuk waris, polis , makanan dan lain2 ejensi penyelamat....



Capture 4 : OPERASI MENCARI MANGSA


Ini gambar2 sukarelawan2 kita serta kakitangan kerajaan yg terdiri dari TLDM , Polis, Bomba dan lain2 yg bertungkus lumus cuba mencari mangsa...jom kita nengoknya....hahahah

Ini pasukan riverbug.....abah tak sempat bertanya tapi abah agak mereka terdiri dari remaja dari pasukan arus deras ...yg pakar mengharungi arus deras ..tengok kpd pakaianya pun dah lengkap menghadapi cabaran......... mereka turut membantu mencari..



mereka berkayuh sambil mengharungi sungai....



Pasukan ini mengejutkan abah .....mereka turun lebih kurang 7 orang tanpa memakai peralatan ....mulanya abah ingatkan mereka ini penyelam tapi rupanya mereka terus terjun kedalam sungai terus berpecah dan hanya berjalan kaki mengharungi sungai sambil menyelam mencari mangsa .....tera deme ni........



tengok lah mereka beramai2 ditengah sungai .......rasanya dari pasukan polis dan TLDM ....



Ini pasukan penyelam TLDM sedang bersiap sedia untuk turun ke dasar sungai....jom kita tengok...



mereka mulakan di jambatan yg runtuh...takut ada yg tersangkut......



cari dik oi......cari sampai dapat.....



Capture 5 : TETAMU YG HADIR

Ini dia raja muda perak yg hensom ....... dia datang lebih kurang jam 5ptg..... masa tu hujan dah rintik2 tapi dia tetap melawat selamba aje........dia ni memang bagus ..belanja kawin dia guna duit sendiri tak guna duit kerajaan, sentiasa bercakap pasal kegunaan masjid yg sepatutnya dan banyak lagi......



ini pemimpin2 yg abah kenal dan semasa abah berada disana yg hadir melawat ....

abah dengar mereka bincang pasal bagaimana kejadian belaku , apa yg perlu dilakukan dan apa yg perlu ditolong .......



ini pemimpin umno yg duduk dikhemah polis aje sambil menelepon ....agaknya menelepon hantar bantuan kot...kot..... atau memang depa cam tu...hahahah



ooo.....sedang abah sebok shoot...abah di tegur YB kawasan abah Dato'Shamsudin yg berkemeja biru ditengah2 tu,,,,,,hahaha dia kata ingat pemberita mana ...rupanya pemberita dari Tapah rupanya ...hahahah



bekas MB perak sedang diterumah.....




capture 6 :RENCAH-rencah di Tengah Orang Ramai .............

ini dia pemberita2 ..........abah menempek ikut belakang deme ...jadi bolehlah abah berada dikawasan2 yg tak boleh masuk ...... itu le gunanya bawa kamera ...hahahah



hisss...deme ni bawa kamera beso2 aje.....hahahahaha



semua stesen tv ada ...........



laaa...kesian pekerja TNB ni.....deme ni kena pasang spot light le pulak........



capture 7 :Merahnya...... makngah

tentu kome kenai sapa deme ni........wanita le ......merahnya.....



yg ini pula yg come2....puterinya ...skuad sayang ....tulis dibajunya...merah juga...



ini memang merah dari dulu........



pemuda2 ini datang dgn bekas MB perak...merah juga...napa tak hijo.....



Haaa....kawan ini abah jumpa masa abah berehat menunggu ......bila bersembang rupanya dia ni sukarelawan bulan sabit merah ... dia kata dia baru balik 4 hari dari padang sebelum tu sebulan di cina tolong mangsa tanah runtuh......... baru nak rehat dgn anak bini dah dipanggil ke sini...katanya ...

di Padang katanya terlalu letih nak cari mayat ....dia kemudian bertugas dihospital merawat pesakit.....aduh tak rehat2 katanya ...... semalam dia meraduk sungai hanya dengan sekeping papan sambil menirap katanya.....

wah...besar beno jasa deme ye...........



hahahahaha.......yg akhir ni ....ini gambar seorang Jurugambar tersohor di Malaysia ...Bazuki ...ia jurugambar Photojournalist Reuters yg mengambil gambar cukup hebat .......berada banyak tempat didunia seperti Afghanistan dan lain ketika bencana ....... abah berkesempatan bersembang dgn nya ..... bangga le juga.......hahahahaha



nak tengok hasil kerjanya ... http://www.bazuki.com/



akhir sekali .....peristiwa ini cukup menakutkan abah.......sebab abah ada anak yg sentiasa disuruh cikgu berkhemah dgn pelbagai aktiviti..........


View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net