Want your
own Fotopage?







 
Syaz fotopages

By: Abah Along

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Tuesday, 29-Sep-2009 09:36 Email | Share | Bookmark
Tekoiss.........

Aduh......apa ke bende Tekoiss tu.........Dr.Zeze le yg sebok dgn along dok tekoiss ..tekoiss...... abah idak le tau.......rupanya warna baju raya....... tahun ni baju raya kami warna tekoiss ......susah beno nak sebut namanya .......anak saudara abah bila cikgunya tanya dia jawab warna totis......hahahahah

ok le.....habis kekawan sebok sebab abah tak update.........update ...malas bebeno rasanya....tapi kena update le jugak.....jom tengok .........

episod satu.....Tekoiss oh tekoiss....



Apa macam lawa tak warna tekoiss........hahaha biru tekoiss ....... puas Dr.Zeze cari baju warna tekoiss untuk dia...akhirnya jumpa la jugakkk...hahahaha



Ini anak Jantan abah yg dah beso........inilah harapan abah dan mama untuk hari tua kami......



Gambar ini masa beratur bertakbir dan menunggu upacara bermaafan dan terima duit raya......hahahah



Haaaaa....semua nya tekoiss termasuk bapa dan mak mertua abah......hahahaha itu le sehati dan sejiwa maknanya.......



Kak anis. dekna dan mat huzaid anak saudara abah pun tekoiss juga.........



arif dah terima banyak duit raya nampaknya tu.......



sampai senget masa ambil gambar ............ wanita2 tekoiss ni......hahahahah




episod 2 - Aksi Raya le pulak....

hahahahaha........tengok le aksi wan dengan cucu2nya.......sebelum pergi sembahyang "wan" sanggup bergambar dengan cucu2nya.....spoting tak......hahahahah . Wan Lah ni terkenal suka buat kelakar pada cucu2nya......abah pun minat mendengar citenya........




waaaa....tinggi bebeno along dan azim melompat tu.....seronok bebeno agaknya...... itulah rupa aksi2 depa bila seronok sangat.......



lepas melompat deme bernasid le pulak lagu kegemaran tok som depa iaitu sepohon kayu.......



laaaaa ni....masa makan pulak...tengok tu...semua huluq pingan.......hahahahahah





episod 3 - Malam Jamuan Raya Keluarga Kami 2009

Setiap 2 tahun bila giliran abah beraya dikedah selalunya pada malam raya kedua kami akan buat jamuan raya dimana kami kongsi adik beradik untuk membeli bahan2 untuk jamuan malam tu....jadi selalunya kami buat ayam bakar, ais kacang, mee sup, sosej, beger dan lain-lain. selalunya keluarga yg datang akan membakar sendiri ayam, atau buat ais kacang dan lain-lain. selalunya bila buat sendiri tu meriah .......makan akan dibuat dipekarangan rumah bapa mertua abah dan juga biras abah tokey cucuq udang che mail. Selalunya along bersama sepupunya kakak anis akan buat sikit persembahan....



kalau dilihat dari jauh macam pasar malam....hahahahahah



tahun ini kebetulan si fimie hero kesah hikayat putra syazlan tu turut berhari raya dgn kami.....mereka sekeluarga sungguh mesra dan bersahaja serta macam keluarga kami juga.

apalagi si fimie tu pun tunjuk le bakat dia sebagai pengacara nasi lemak kopi o tv9 tu.......bapanya pandai buat silap mata ....mami pula cukup peramah bagitu juga si finie dan fizie yg terus membantu membakar ayam......



dekna , fimie dan nabila sebok memasak sosej dan beger......diperhatikan pula si akmal pulak tu.....



tengok tu...angah, fizie, fahmi dan jejaka hensom ap tengah sebok membakar ayam panggang. sos ayam panggang di diberi oleh rozita tokey ayam panggang ...........



azim dan dekna ni macam kembo tak seiras aje.....deme berdua ni tengah sebuk buat ais kacang....



ini ramainya kanak2 yg seronok bersama fimie yg pandai melayan mereka.......dengar cite gambar ni nak masuk dalam tv9.




episod 4 - Renoved rumah dari lepas sahur sampai ke tengahari


Ini cite sepupu Drzeze .......depa ni sebok buat renoved rumah depa suami isteri.......dengar cite selepas aje bersahur deme dua laki bini ni pun mulalah buat rumah setiap hari untuk memastikan siap sebelum raya......kata suaminya ashik bertengkar aje........dari memasang atap, siling, pasang tile, tebuk lubang, mengecat semuanya deme buat berdua sampai siap....... tapi yg kami heran tu...cantik hasilnya.......mengalahkan kontraktor ......

jom tengok hasil nya............cantik tak.....



ap yg depa tunjuk tu.........




ini le dua laki bini yg gigih ni......buat sendiri.....suaminya bertukang isterinya tolong...hahahaha semua keletihan dan duit habis dipadamkan dengan hasil rumah yg cantik.........




episod 5 - Suprais Hari Jadi Raya......hahahaa


kebetulan hari raya ketiga tu hari jadi abang si fimie tu...jadi along dan sepupu2nya buat kejutan pada si fizie....... sebok le depa bawa kuhulu hilir si Fizie tu supaya persiapan untuk buat kejutan tak diketahui oleh fizie tu.....

apa lagi bila buka pintu aje...........



habis seluruh badan sifizi diselaput bendalah tu...hahahahahah



akhirnya bergambar beramai2 ...yeyeyeyeyey





episod 6 - Tok Teh

eh......mana tok teh ni..........la..ada bawah meja pulak......apasal tu.......hahahahaha ...Tok Teh tengah cari kueh raya dibawah meja dia...nak bagi kami makan........



Tok teh ni antara tok kami yg masih hidup......dia sekarang pun selalu letih2 bila buat kerja dan baru ni badannya bengkak2......tapi masa kami jumpa baru2 ni dia masih di disawah memotong padi yg ketingalan tak dipotong oleh mesen padi.

jadi raya kali ini kami ramai2 kerumah beliau berhari raya........................




episod 7 - Macam2 Raya

hahahahah..........tiba2 abah belari kebelakang rumah dan rupanya si fizie pun turut abah sekali....bukannya apa abah nak shoot gambar senje merah tu.....banyak abah dapat shoot tapi abah tunjuk satu ajelah.......camana cantik tak ...senje dihari raya kedua........



selepas kami membersihkan sampah2 semasa jamuan malam tadi kami makan pagi sambil bersantai...pagi tu abah makan nasi goreng udang dengan sop tulang cili padi....aduh2 sedapnya......




gambo ini saja abah bubuh nak tunjuk suasana sebelum action sebenar...tengok tu macam2 gaya...hahaha



ini gambo semua yg dah ready......hahahahah




ini cucu abah......hahahahahah eh..abah mana ada anak yg dah kawin...........hahahaha seronok pulak bila ada budak kecik ni.......abah selalu cakap pada drzeze kalau ada org yg sanggup pinjamkan anak mereka untuk hari minggu...tentu best...abah dapat main dengan nya......hahahahah





hahahahaha .......akhir kata selamat hari raya ......nanti kita jumpa lagi di lain entry.....

jom layan gambo abah ni.....hahahahaha






View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2008.

ns4008229.ip-198-27-68.net