Syaz fotopages

By: Abah Along

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Monday, 3-Mar-2008 18:55 Email | Share | Bookmark
Mengundi dari kaca mata Abah

Assalamualaikom........ramai dah bertanya pada abah......tak ade ke entry pilihan raya.....
heheeeeeee.......ade....
kali ini abah nak ajak lihat "Pilihan Raya dari sudut Mata Abah"........ jadi maaf le jika ada yg sahabat yg tersinggung jika tidak bersamaan dgn dari kaca mata abah......abah dah lebih kurang 4 kali mengundi.....pernah jadi Pegawai Pilihanraya di Gua Musang, Tanah Merah & Tapah sebanyak 4 kali....pergi bawa peti undi naik heli di Gua Musang, Naik keretapi subuh jam 3 pagi tak ada dinding di Limau Kasturi. dan kemudian masa tu berparang antara penyokong Pas Dan UMNO......macam-macam pengalaman abah dah alami.....

Jom .......tengok yg pertama ni............

Yang pertama ni saja nak seloro dgn kekawan .........apa macam sanggup ke mengundi....siapa agaknya akan jadi PM pertama fotopages kita ...Kenitra ke Daalia.....
datang mengundi awal......yeeee

MASA MEMBALAS ENTRY INI PASTIKAN ANDA MENGUNDI DUA PARTI NI ...DIAKHIR ENTRY ABAH NAK KIRA SAPA MENANG .....SAPA BLEH JADI PM....




Haaaaa ni.....surat Khabar edisi KHAS mengundi.....BERITA HAIRAN .....memang hairan membacanya sebab tak ada dipasaran....... sesiapa nak .....boleh tempah kad abah..... nanti abah naik basikal campak paper kad depan rumah kekawan........




Heheheee.......Cuba tengok ni...kebetulan atau sengaja......gambar ini adalah disimpang masuk bandar Teluk Intan....masa abah sampai Trafik Light abah terpandang kan poster tu.......abah sebenarnya suka tengok gambar yg sama kad http://fani76.fotopages.com .
susah nak cari gambar membawa maksud tanpa dirancang ni........



Ini Gambar Pam Minyak Petronas........Perasan tak logo Petronas tu......logo ni asalnya dulu bulatannya warna putih......tapi disebabkan ade manusia yg terlalu takut kat logo bulan putih maka dibawanya ke parlimen supaya tukar bulan putih kepada bulan hijau......heheheeee


Yang ini ..........abah nak ajak tengok Antara yg kaya dgn yang Berkorban dgn susah payah...... Yang warna biru bagitu besarnya rumah berkempen......(gambar ini dikawasan Teluk Intan) tapi tengok pulak yang warna hijau......kesian kita tengok......



Tengok yg ini pula....poster yg hijau ini dengan susah payah mereka bergotong royong melukis sendiri .....kain putih pun berkongsi beli duit sendiri.......sementara yg sebaliknya hanya bergoyang kaki menunggu poster dihantar dan kemudian ber upah pulak tu apabila memasangnya..........


Gambar ni abah shoot subuh lepas hantar Arif & Angah kesekolah...tiap pagi diluar pasar ini sepasang suami isteri akan datang dengan Ven dan melambakkan ubi keledek dan sayur-sayur .......Suami Isteri melayu ni abah tengok bagitu gigih.....berniaga....tengoklah foto tu ramai yg datang membelinya......tapi abah masih sedih mengenangkan nasib org melayu ini yg sehingga kini masih tak mampu berniaga secara besaran ......kedai-kedai besar disemua pekan hanya ada 2 atau 3 dimiliki oleh org melayu...........apa akan jadi jika kita buka pemerintah.....itulah yg selalu abah fikirkan...


Ini kat Trafik Light simpang tiga nak ke Teluk Intan........... Bendera Bulan Besar ....sehingga ini Trafik lightlah yg menerangi Bulan tersebut......Bilakah bulan boleh menerangi Trafik Light tersebut......mampukah bulan.....Dikelantan telah terbukti mampu..... entah leee......heheheeee


Gambar ini abah ambil dihadapan bangunan UMNO Tapah...kebetulan kereta Pas ade kad situ......


Pada abah .........abah tak kesah UMNO & PAS & KEADILAN.......sebab masa abah duduk di Kelantan abah merasa duduk dalam dua pemerintahan UMNO&PAS dikelantan 12 tahun dulu...pemerintahnya adalah org ISLAM.... abah tak kesah... tapi kalau dibawah ni atau selain dari nya abah cukup sensitif...... abah akan berjuang bersama ....jika terjadi mimpi buruk abah........
Ada sesiapa yg faham apa yg ditulisnya.....selalunya kita buat tak kesah apa yg ditulisnya....sebab kita tak tahu membacanya......tapi kita tak mahu pulak tulis guna tulisan jawi....mungkin sebab ramai org melayu sendiri tak tahu baca JAWI........


Gambar ni abah shoot subuh juga dipasar....abah suka shoot subuh.......kekadang malu juga ...jadi untuk mengelakkan malu tiap hari bawa kemera...abah masukan camera dalam beg plastik ..jadi abah bawa beg pelastik seperti baru beli barang.....heheheeeee


Hari sabtu yg lalu abah diberitahu angah suruh datang sekolahnya ada Mesyuarat PIBG......walaupun ade kerja yg masih tak selesai...abah pergi juga...Abah selalu pergi mesyuarat ni...sebab abah cukup hormat pada guru-guru sekolah yg mengajar anak abah...jadi dengan menghadirkan diri menunjukan kita menyokong mereka..... tapi rupanya ada kempen pilihan raya......... Perasminya Dato' Ong Ka Chuan iaitu abg Dato Ong Ka Ting......dalam masa ucapannya abah tertarik dua patah perkataannya ......Dia kata dia ikhlas membantu sebab dia percaya diakhirat kelak ada pembalasan....jadi dia nak buat baik..............



Akhir sekali..........nak ke anda memangkah ini.......... tangung jawab sebagai rakyat atau tangung jawab sebagai Islam.....



Petang jumaat baru ni Fikri datang umah abah........seronok abah...lebih kurang jam 5ptg abah ambil dia di Tol Bidor........Hensom anak abah sorang ni....DrZeze kata macam Kefli AF......oh ye baru abah perasan...memang betui......Seronok betui sembang dengan dia ....kami sembang sampai jam 11malam....tapi sian dia beberapa kali terpaksa abah tinggalkan dia sendirian sebab abah ambil anak sekolah......tapi angah ada tunggu dan sembang dengan dia.....Melihat tubuh badan dan dari tuturkatanya nampak sangat Fikri ini begitu lembut berkata-kata........menampakan telah matang .....padanlah nak kawin tahun ni..........kami semua gembira fikri datang umah abah...dan merasakan kami mendapat seorang lagi anak......... jemputlah datang lagi..........kami sentiasa menerima dengan tangan terbuka....lain kali bawa keleuarga plak.......






View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net