Want your
own Fotopage?







 
Syaz fotopages

By: Abah Along

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Wednesday, 6-Feb-2008 10:25 Email | Share | Bookmark
Tolong Menolong Amalan Kita

Assalamualaikom............

lama abah tak update FP abah.........sibuk sikit mengalahkan cina......cina sebok nak tahun baru kita pun sebok le juga....

Kali ni abah nak bawa tajuk yg lebih ringan iaitu Tolong Menolong......nampaknya Fotopages Clique kita bertambah beso dan sekarang sedang memberi penghargaan antara satu sama lain....... Abah terima kasih sangat le pada mamaleen , jie-jie, Madiha yg telah letakan Majalah abah di FP masing-masing...dan juga terima award....bangga nya abah tak terkira ..malam tido tersengeh aje.....dan abah dah dapat banyak sahabat baru......TQ TQ TQ......

Jom kita tengok "Berat Sama Dipikul Ringan Sama di Jinjing"

Gambar angkat khemah ini ketika kami nak buat Majlis Mesra Rakyat...khemah ni kami pinjam dari khemah org kawin sebelah.....



Abah memang bershukur sangat kpd Tuhan aturkan abah duduk di Kg Dato' Kamaruddin Bidor ni...... Kampong kecil yg mempunyai lebihkurang 124 rumah bersambung dengan Kg Padang dan Taman Bidor Intan. Pantang ajak bergotong Royong maka ramailah yg hadir Tua,Muda,Dewasa,Kecil, Lelaki Perempuan ....semua nya datang...membantu..

Dalam gambar ni abah pun ade ...sapa boleh cari abah...hehheeeee.....sapa yg jumpa abah ..........abah bagi hadiah.......heheeeeee



Ramai yg warga emas disini......Kg ni dah berumur hampir 35thn .,...ramai bebeno pesara dikampung ni.......kebanyaknya berumur 60thn ke atas.....sebagai contoh macam Pak Hj Khusairi, Cikgu Dolah ada 28anak, Cikgu Rosli (berpesatuan dari muda hingga sekarang) Cikgu Mansor (Ketua Kg) Renjer Said (Forest) Hj Zawawi (Felcra) hissss banyak lagi leeeee... Tapi Hj Khusairi ni....cukup kuat ...tanpa banyak bicara dia terus buat kerja......Wah susah sungguh nak cari org macam ni.......



Sambung menyambung mengangkat 4,000 biji bata........sekejab aje siap dan tak meletihkan ....bagitulah jika kita sama-sama tolong menolong......gambar ini abah ambil ketika kami sama-sama membuat setor surau.......



Inilah yg paling abah kagum......Kaum Wanita.....yg tak pernah jemu-jemu membantu....Sebut aje nak gotong royong ....deme pun mulalah cari bahan makanan untuk dimasak....... jam 12tgh hari selalunya nasi dah terhidang.......aduh sedapnya..



Gambar ini diambil ketika kami nak buat bubur asyura......tapi abah tak minat makannya....huk huk hukkkk.



Yang sedang mengaco bubur dalam periuk tu ialah Cikgu Khalil org Johor......jalan tunduk, suara lembut, kederat pantang diminta tolong.....cukup le rajin..terbaru kita lantik dia Bos Keselamatan Kg.....abah rasa dia bakal pemimpin kg ni..... inilah salah seorang org muda yg rajin selain Cikgu Daud, Sabri Roti Canai, Sofian, Azman, Cikgu Tarmizi, Arif dan banyak lagi......



Ini salah seorang lagi yang tak banyak cakap tapi semua kerja dia bereskan....bayangkan dia boleh melukis dan mewarna sek.agama waktu cuti sorang-sorang..... Dia jugalah siapkan kolam ikan disurau bersama cikgu khalil,cikgu anuar...... rajin bebeno cikgu ni...

abah rasa le....kebanyakan yg rajin ni pendiam....tapi kerja jalan ....bukan macam abah kuat gelak aje....heheeeeee



Haaaa...ini abah Aziz jiran abah.....dia ni pencen makamah.....Kelebihannya senyum....
bila senyum kerja yg berat pun menjadi ringan.......



Allah......Pak Din dah letih.......Pak Din Bilal masjid......dia baru lepas mesin rumput.....dah letih tu sampai terduduk tu......



Ok...lah abah nak cuti balik Kg Telaga Bata Alog Setaq...sepupu Drzeze kawin......
abah nak try shoot org kawin le pulak...........Horeyyyyyy camera abah dah sihat......
tunggu.........entry dikedah......jumpa lagi........bye..assalamualaikom...


View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2008.

ns4008229.ip-198-27-68.net