Syaz fotopages

By: Abah Along

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
[<<  <  1  2  3  [4]  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  15  >  >>]    [Archive]
Monday, 29-Dec-2008 06:46 Email | Share | | Bookmark
Entry terakhir tahun ini.....2008.............




Khayalan atau benar .........ini lah julung-julung kalinya abah dapat shoot secara live benda ini...........demi Allah abah tak tipu ni.....memang abah yg shoot.....

Untuk mengetahui cerita selanjutnya ................................ datang lah lagi menjengok entry abah seterus nya............jangan terbawa-bawa untuk tidor..............................

saksikan.....seterusnya....... akan abah tambah lagi cerita selanjutnya.............



################ SAMBUNG NGAN NYA ##########################
1/1/09

ok abah sambung citenya......
alamak susah pulak nak upload ........streamyx problem rupanya ....abah try le.....


Hahahaha......ini yg abah jumpa tengah jalan...bergolek2...........


eh...ada satu lagi hantu tepi jalan tu...besor le nampaknya...kalau jumpa takut tak.....



Hahahaha.....sebenarnya inilah krew nya sedang membuat pengambaran cite pendek...
mereka semua sedang buat cite hantu pendek untuk hari keluarga kami..... berbekalkan
kemera kompak 3 biji .....angah bersama sepupu2nya buat penagmbaran disuatu malam tu..... tahun lepas mereka buat cite "seorang pengubah lagu"...... tahun ini mereka buat iklan tak pakai tali pingang keledar ...cam iklan kad tv tu.....



yang abah nak tergelak...tu.... tere deme buat pengambaran..... siap goncang kereta untuk dapat kan suasana macam tengah memandu......yg si faiz tu pun pulunlah pusing stereng......

tengok lah angah sebangai pengarah nya...........sedang merakamkan aksi hantu tu.....



ini hantu yg kacau si dereba tu..........



Abah cukup tabek dekat deme...walaupun tiada pengalaman langsung , hanya dgn camera kompak, makeup sendiri ...tapi mereka berjaya.....

Inilah pelakon-pelakonnya nya........... 4 org hantu yg kacau hantu perempuan tu nak takutkan si dereba tu..........




Ini lah semua krew yg terlibat....semuanya budak bawah 18 thn......



dan ini hasilnya yg telah di uplodkan dalam youtube......



ada lagi cite lepas ni.....

Dah tiga tahun kami buat hari keluarga...........inilah salah satu aktiviti untuk mengeratkan hubungan kami adik beradik........

kami akan berkumpul setiap tahun di umah abah .......selalunya anak-anak saudara abah dah datang seminggu lebih awal sebelum hari keluarga ...mereka akan berlatih buat cerita pendek dan buat persembahan .....

alamak nak ke teluk intan le pulak nak beli kasut sekolah azim.......ok nanti abah sambung balik....internet lembab sangat........geram betui.....

ok abah sambung balik...................

Hari keluarga kami pecahkan kepada 2 bahagian iaitu

1. Acara Padang
2.Acara Anugerah Ala Holiwoddd tu......

setiap keluarga misti menyediakan satu permainan beserta dgn hadiahnya sekali......

Jom tengok acara padang..........................


Haaa....tengok acara yg paling best kami..........

Pertandingan Perang Air .....paling best ....tapi yg abah heran....... ibu bapa yg paling seronok nak main perang....deme yg lebeh......agaknya deme teringat masa deme masa bebudak...... kot..... jom tengok........perang pistul air......



abah terkejut.....deme sangup bergambar cam tu........hahahahaha.......





sapa kena tembak sepatutnya deme mati kena keluar...tapi deme tak mau keluar terus
lawan ...seronok main air...



ini pasukan budak muda..........





haaa...ini le peminat yg hadir......kami aje.....kebetulan depan ubah abah ada padang jadi kami main kad padang ni le......



Ini fimie yg belakon Hikayat Putera Syazlan tu.....dia bersama keluarga ada bersama2
kami......mereka ni dah macam bersaudara dgn keluarga kami......

tengok tu dia bersama pistul airnya.........





1.0 ini pertandingan dalam rumah......sebab masa tu panas lagi kad luar.....
ini pertandingan jidsaw pazell......hahahaha.....pasukan zzz yg menang......






2.0 Pertandingan kanak-kanak le pulak.......apa lagi kutip coklat le tu.....







3.0 Ini acara ator tin ....best mainnya ......dua kumpulan yg kena lawan dan bunuh lawan dengan membaling bola sambil atur tin ......



4.0 Yang ini pula bawa bola sambil kepit kad kangkang kaki...........tengok si fimie tengah sokong bapanya........




.........................................Malam anugerah ......................................

Along buat acara malam ini cam Anugerah Gramy Award tu.......ada red karpet le
dan ada penyampai2nya dan ada montag di layar perak menunjukan calon2 nya..
cam real ajelah.... selingan dgn persembahan kanak2 serta video clip hantu tu la.....
hahahahah

jom tengok.........

Ada macam2 anugerah seperti jejaka & Puteri soleh, paling pendiam, paling peramah, paling tabah, paling popular, raja lawak, jejaka kacak, wanita menawan dan lain-lain..

yang paling besar ialah penghargaan kami kepada kedua ibu bapa kami.....



ini pula selingan persembahan putera syazlan tu.......si fimie ni memang ada bakat besar......



Ini pula salah satu penyampai ...iaitu Finie iaitu kakak Fimie yg belakon juga ... malam ini dia ni digandingkan dgn Asraf jejaka kacak kami.......hahahahaha



ini Anis......bakal penganti adibah noor...suaranya kelas......dialah penyanyi utama kami...



kalau nak dengar bleh dengar disini tapi gambar gelap skit.......







Ini pula persembahan lagu nirmala..........deme ini belatih sendiri semuanya
dikareograpikan oleh Azim dan lain2



Mami ibu fimie sedang memberi hadiah cenderamata beliau kepada kami berupa
barangan TV9. mami dan keluarga cukup peramah sekeluarga.



Ini lagu nur ain.......ada satu part tu si faiz tu buat aksi pak maun cerita madu tiga tu...
hahahaha



Si Faiz siPak Maun dan juga pemandu cerita hantu tu menang anugerah paling popular



Ini Si Hafiz dan Asraf pengacara yg gila2 dan berjaya walaupun pertama kali dalam hidup mengacarakan majlis....



Malam tu kami buat dalam dewan Kg Abah.......Ada lebih kurang 40 org dan semuanya tidur di umah abah...hahahahah ...semua bahagian dirumah depa ada.......



Inilah penyanyi dan penari yg bertungkus lumus menjayakan pesembahan dan video hantu tu.....






Akhir sekali ....ini lah persembahan salam terakhir.........Berlatar belakangkan lagu Salam Terakhir Sudirman yg dinyanyikan oleh Siti/Anis serta slaid show semua saudara kami yg telah meninggal dunia sepertimana yg terdapat di FP abah ni ...
membuatkan semua orang menangis melihat ibu bapa dan bapa saudara masing2 yg telah meninggal........kami akhiri dengan bacaan Al Fatihah.....



akhir sekali abah mengucapkan ribuan terima kasih kepada semua keluarga abah yg bersama2 menyumbang tenaga,wang ringgit dan idea untuk menjayakan hari keluarga ni....sessungguhnya kami amat gembira dan terkesannnnn................ jumpa lagi ditahun depan.








Friday, 12-Dec-2008 19:39 Email | Share | | Bookmark
Dah tua pun kurang ajar lagi...........

Assalamualaikom sahabat sekelian...........

macamana meriahkah Hari Raya Aidil adha yg lalu.........berkorban ke ? hisss banyak makan daging ye......yg abah tak tahannya ...daging ni suka lekat celah gigi....

tapi sedap makan sop perut muda + pelempong + daging yg lekat kat tulang + tulang rawannya.......biras2 abah termasuk abah selalunya lupa diri bila makan...masing2 tak sedar diri dan org umah masing2 terbeliaq mata sambil mengngenyit mata ....... kad suami masing2......hahahahaha itulah org lelaki ...degil sungguh......hahahahaha ..tak taunya sebenarnya isteri masing2 sayangkan mereka......hahahahahah

Ok.......kita cite pasai entry kali ini .........rupanya kadang2 perangai kita ada yg tak berubah sehingga ke tua........ contohnya sifat bersembang dikedai kopi, main nombor ekor, mesyuarat tingkap sambil mengata orang sana sini......hisss banyak lagi tabiat ...sampaikan mengintai orang pun ...ramai yg tak boleh ubah ..........

jom kita tengok cite kali ini..................

1. Dah tua pun masih Kurang Ajar ............

Insiden ini abah shoot ketika abah "jalan2 sambil shoot kad SEbuah Pekan Kecil " ....... sedang abah shoot sebuah kedai tiba-tiba nampak dlm lens 70-300mm abah gambar orang tua ni....



kemudian ........tangan nya mula kebawah.........



ehhh.......tangan dia kad zip le pulak............



La........dia buka ....tunjukan anunya ...........hahahahaha........

Nak tengok ke......tak leh.......terutama feqah,wawa,abby yg belum kawin.... tu ........Hahahahahahahaha ehhhhh....semua tak leh tengok rupanya........hahaa




Abah buat tak tau aje...lepas abah snap 4 keping gambar ini abah berlalu selamba tanpa melihat aksi dia ..........abah geram pun ade .......jadi abah ambil keputusan tak mau layan dia jadi abah berlalu macam abah tak nampak sesuatu.....dia mungkin geram juga kut sebab abah tak tunjukan apa2 reaksi.......

Inilah kurang ajarnya si tua ini.......kalau dia berani buat macam tu mungkin dia ni masa mudanya hingga tua seorang yg samseng ...... memang kurang ajar...dari kecilnya mereka tiada budi bahasa ......dan mungkin mereka tak pernah diajar budi bahasa...tengok le sekeliling kita........

tapi banyak manusia yg buat macam tu........dulu abah heran juga ramai org tua melayu pun ramai yg kurang ajar..... tapi bila abah terfikir rupanya mereka ini sememangnya dari kecil, muda dan terus ke tua bersifat bagitu......


2. Yang ni pun sama juga..........

Yang ini pun abah shoot dari jauh...........kononnya nak tunjukkan betapa gigihnya nenek tua ini sanggup bekerja membasuh pinggan ditepi jalan...........



ehhhhhhh..............alih2 bila dia nampak abah dari jauh...terus dipalingnya bagi ponggong kad abah........laaaaa dia pun kurang ajar juga le.......hahahahahaha



3. Yg ini Lain pulak Citenya ...kurang asam pulak

Satu hari abah berhenti dikedai Belajar Memandu di tepi gerai2 jual jambu di Bidor sebab angah dah habis periksa SPM jadi dia nak ambil lesen kereta. Lepas berbincang dgn kedai memandu tu , kami terus masuk kereta nak pusing masuk jalan kecil dari jalan utama ....tiba2 si mangkok dibawah ni tahan abah ..........Dia kata " Alo kawan itu hari awak punya bini beli jambu dari saya ......saya sudah silap kila ooo...tak cukup anam linggit...... Laa .....sambil berpaut di tingkap kereta abah........disebabkan di belakang ada kereta lain terus abah bagi dia duit ......tanpa banyak bicara " .....

Tapi lepas tu......ehhhh mengapa harus abah bagi dia duit....bukanya isteri abah bagi duit tak cukup ....tapi dia yg silap kira .........punya pasallah dia silap kira ...bukan salah kita....... tapi disebabkan kita Melayu yg penuh sopan santun, ada timbang rasa ...kita bagi juga.......malas nak bertengkar.........hissssss

Tapi dia tu dgn muka tak malu...sanggup minta dekat kita......... itu lah sikap berniaga mereka........dalam kepala nya duit...duit...duit......mau untong aje......bila tanya Lu Gila...



4. Persiapan ala kadar ..........atau terlupa ......

Yang ini pula tentang Meja Pengantin........ abah terkejut juga tengok meja makan pengantin ni......selalunya meja pengantin orang akan buat hidangan Khas ....seperti Ayam Golek, Udang Galah, Hati ....gubahan buah-buahan ........tapi yg ni simple aje...lepas tu tengah panas pulak tu.........

abah tak tau mengapa.....kalau tengok kendurinya beso le juga ....agaknya dalam sebok berkenduri Tuan Rumah terlupa kot meja pengantin ni........



5. Festival Akhir Akedemi Nashid di PICC

Abah sekeluarga telah diajak oleh isteri Muaz kawan abah untuk pergi memberi sokongan moral kepada Muaz di Pertandingan Nashid di PICC. Jadi Abah ambil kesempatan untuk belajar shoot dalam Konset dan juga Disebabkan Isteri dan anak2 abah suka Nashid jadi kami pi le hari tu......

Pentas yg menarik.........


Muaz tengah khusuk menyanyi........kesian nasib tak menyebelahi dia untuk menang tahun ini....



ini salah satu kumpulan yg bertanding.........glamo kan dgn lampu kuning tu...



Ini salah satu pemenang pada malam tu.........



Pada malam tu Dr Marshitah yg menyampaikan hadiah......apamacam
cantik ke Timbalam Menteri Ni.....


Mawi menang lagi......tak leh nak kata apa....




Mawi secara mengejut muncul buat persembahan pada malam tu
bersama RABANI.....



Inilah kumpulan kami kad PICC yg cantik dan canggih ni.....




6. Jom tengok raya kad kedah le pulak......

Tahun ini abah raya haji giliran kad Kedah....masa mula2 abah kawin dulu ( 20thn yg lalu) raya haji kad kg ni cukup meriah...tapi sekarang semakin malap juga ...jom tengok.......

a. Buat Baulu Gulung

Kali ini adik ipar abah buat Baulu Gulung..... apa lagi along bersama2 sepupu2 nya pun sebok mengulung ....... intinya jem nenas..... alamak manis bebeno ...... abah tak suka jem nenas ...jadi abah suruh depa bubuh susu.....hahahahahaha....manis juga hahahaha
tapi abah dapat idea lain kali kalau depa tak ada ...abah buat sendiri ...abah buat resepi sendiri , abah nak bubuh susu pekat ..lepas tu tabur almon london atasnya buat macam big apple ......hahaha resepi baru......tapi kali ini tak ada can nak buat kueh macam raya posa dulu tu...hahahaha




b. Buat Ketupat Pulut.................

Mak mertua abah memang pakar buat ketupat pulut....setiap kali raya dia buat ...kekadang tu sampai 2 tiga round dia buat bagi anak cucunya makan..... ketupat ni yg sempoinya ada dua pekara......

1. Cara nak anyam ketupatnya tu....
2. Cara nak buka anyamannya bila nak makan.....

Geng2 Kaum Ibu Fotopages.....tau ke nak anyam ketupat tu....kalau org utara rasanya tau kan.....

Tapi kalau nak makan pulak...... tau tak nak bukanya...bucu mana nak dibuka dulu...hahahaha

gambar ni anak-anak Mak Mertua abah ramai-ramai tolong isi pulut dalam sarung ketupat tu......






b. Mee Bandong

Tahun ni Kami Buat Mee Bandong.......jadi bila Raya Haji selalunya orang tak makan kueh tapi setiap rumah di Kg tu buat macam2 makanan seperti Mee Bandong, Laksa, Mee Goreng, Mee Sop, TomYam dan lain-lain.....

Tengok kad bawah ni "Biras" abah tengah potong Kaki Lembu nak masuk dalam kuah sebagai penyedap Mee Bandong ....aduh sedapnya ........



c. Jamuan Terbuka

Kali ini kami tak buat dalam rumah tapi buat tepi sawah......jadi semua tetamu yg datang makan di luar rumah...ada pemandangan sawah padi.......hahahahahah

seronok juga le......hahahahahahahah




d. Aksi Raya di tepi sawah.......hahahahahah

Seperti biasa masa raya bergambar ramai-ramai......tapi kali ini abah nak tunjuk gambar yg beraksi...sebab gambar duduk keras dah selalu tengok.....jom tengok....



susah juga nak suruh mereka beraksi...banyak yg malu.......tapi kira ok le tu.....



Yg ni cucu -cucu beraksi tepi sawah..........



entah apa yg depa nak tunjuk....agaknya nak tunjuk bulan yg tersenyum baru2 ni kot.


ok jumpa lagi...............bye...assalamualaikom......


Thursday, 13-Nov-2008 13:02 Email | Share | | Bookmark
Kemana kita nak bawa anak kita bermain .........

Assalamualaikom sahabat-sahabat semua ...........dah dekat satu bulan setengah abah tak buat entry baru.....rindu rasanya kad semua sahabat....abah pun tak sempat singgah ke fp sahabat sekelian..... lama abah tak tengok cucu abah tu........apa agaknya khabar deme ye..... kenduri rumah si PI pun abah tak sempat pegi ...bagitu juga perjumpaan di Naza Hotel Penang .........

sakit pinggang abah belum baik lagi...jalan masih membongkok dan kadang kala tertarik urat kaki kanan tu... Drzeze dah bagi .ubat utk abah dan abah dah makan .... nak mengurut abah tak berani....penakut dan pengeli abah ni.... hahahahah ...

TERIMA KASIH diatas doa dari kekawan yg singgah di FP abah seperti kak amal, neida, Evlensya, Sal, Zai, Mamasya, Ismail. Zaiy, Baayah, Umiesyah, Azian, Maya, grafikwarna, Madiha, PI, Intan, Ed, Rahmat, Feqah, Norsyam, Mayliqe, Shasha, Umizufayri, Aishah, Pratchai, Mshafie, Ieba dan lain-lain kekawan lagi ....

ok le......

Jom tengok tajuk abah kali ini...... KEMANA NAK KITA BAWA ANAK KITA BERMAIN KETIKA BERCUTI .......................

Mai tengok gambaq pertama ni ....... nampak tak budak sihat montel ni ...... jatuh dalam selut ...kesian..kesian ..... camana bleh jadi cam ni .....hahahahahaha



Hahahaaa....sebenarnya bukan jatuh dalam lumpur tapi depa tengah dok main lumpoq .... bukan lumpoq sebarang lumpoq tapi lumpoq dalam sawah..... depa sebenaq nya tengah main lumpoq .... heran juga ye ..awat main lumpoq.....bukan ka had ni yg mak marah sangat ...habis kotoq baju .....ini yg memeningkan kepala mak-mak nak basuk baju...... hahahaha



Sebenar nya deme ni semuanya anak saudara abah ...... yg bulat tu Akmal dan yg kurus tu Aiman , anak saudara abah yg kembar dua dari Penang ...balik kampong ke Kedah ..... mereka ni tinggal di apartment kad Penang, yg mana setiap hari bergelumang dgn hutan batu, dan jarang nampak sawah dan tanah untuk bermain....

jadi inilah permainan yg menyeronokan mereka bila balik kampong......hahahahahahaha



sebenarnya ramai juga penduduk di kawasan sawah dah tak pernah merasa masuk dalam sawah.... ramai yg dah tak kesawah...hanya tinggal Tok dan Wan mereka sahaja yg kesawah ...dan aktiviti sawah pun dah banyak yg di upah aje......




Tengok tu......kasih 'Wan" terhadap cucunya ..... tolong mandi.kan... hai budak bulat si Akmal tu......hahahahah



atau kita bawa anak kita main tepi pantai ...... yg ini selalu kita buat ...bila bercuti aje apa lagi kita pun berkelahlah di tepi pantai .......

memang seronok beno kalau main baling pasir ........hahahahaha



atau kita bina istana pasir....... tengok tu angah dengan Ein tengah kusuk main pasir ....





atau kita pergi ke hotel bagi anak mandi kolam....sudah tren zaman sekarang ibu bapa bawa anak-anak ke Kuala Lumpur duduk di hotel yg ada kolam mandi......apa lagi seronok bebenor le deme mandi kolam....tapi yg tak seronoknya mandi dihotel ni tak boleh pakai baju.........kononnya takut pelancung komplen ......



atau main cari ikan cam ni........Hahahaha ....ini bukanya permainan ..tapi inilah aktiviti paling seronok bebudak dan juga org tua semasa membajak sawah.......Tangkap Ikan sebenarnya .... inilah yg org KL tak merasa buat.......cuma yg tinggal di kawasan sawah aje yg merasa......seronok tak....ikan sepat, ikan keli , ikan haruan dan banyak lagi ikan........

lepas tu siang..dan kemudian .goreng ........waaaaa sedapnya makan.......



lawa tak gambar atas ni....... pandai tak abah shoot ....hahahaha banyak lagi yg lawa tapi abah tak tunjuk .....hahahahaha... tengok le flickr abah ........hahahaha http://www.flickr.com/photos/dedaunhijau

tengok le budak tu...cari ikan bersama serkap buluhnya tu.....



atau kita bagi deme main dalam rumah ....apa permainan nya ....komputer, PSP, Nitendo V, Nitendo DS .... atau apa saja game......

inilah permainan paling bebudak sekarang minat......sampai ke dah kerja pun deme masih minat lagi......

Ini semua kawan Azim anak abah yg datang beraya dirumah abah nak main Nitendo V ..... tengok tu bersemangat benor....



yang ni ashik main PSP pulak.........sampai lupa nak makan kueh raya....




Hahahaha....yg si Hadif ni lain pulak....masih pakai pampes pun dok sebok nak main game di handfhone abang Azim nya .....



atau kita bagi deme main air banjir camni......... berani ke Mak-Mak bagi anak-anak main banjir cam ni...... tapi deme ni pasti pandai berenang........anak orang pekan ramai yg tak tau berenang....sebab tiada kesempatan.....

Gambar ni abah shoot kad Batu 7 1/2 jalan Bidor ke Teluk Intan dekat Changkat Jong .
Masa ni banjir......



atau balik kampong dan berkelah cam ni......

Pernahkah kekawan makan nasi setalam......org johor rasanya dah biasa kot....... ini inisatif along yg nak makan setalam dgn sepupu2 nya ....abah pun tumpang sekaki ....ia amat baik kerana mengeratkan lagi hubungan kita ........ cuba le ...sedap dan seronok tau....


Kami bila balik Kg selalu makan kad luar rumah macam..ni..masak ramai2 dan makan pun terus kad luar rumah...aje...kalau dulu berkelah ditepi sawah .....

tengok lauknya ....huhhh sedapnya..... makan panas2...





Ini abah nak cite pasal umur yg panjang dgn kehendak ALLAH .....

Nampak tak pakcik tu...... dan nampak tak kereta yg dah renyok tu....... dan nampak tak pokok getah yg ditepi tu...... masa abah nak ke Teluk Intan abah digamit oleh sesaorang ...rupanya anak aruah abg angkat abah di Teluk Intan.....abah terus berhenti....... rupanya jirannya kemalangan .....

lepas tu pak ci tua tu cite kat abah....subuh tadi dia sedang menoreh tiba-tiba bungi bedentum dihadapan dia ......rupanya kereta tu terbabas terus melangar pokok getah yg sedang dia toreh......
bayangkan kalau tak ada pokok getah tu...hancur lebur pakcik tu...... dia nya kaku terkejut .....dia hanya disebalik pokok yg dilanggar oleh kereta tu......kereta tu remuk.....

itulah kuasa tuhan.....jika belum masa dipanggilnya......




Yang ni lain pulak citenya...... abah p shoot banjir .... seronok juga ...tapi bila abah balik ke kereta abah ditunggu oleh beberapa orang pak cik....... deme tanya abah dari Harian Metro ke..... deme mengadu tak terima apa2 bantuan..... nak pergi kerja ...banjir... Pejabat Kebajikan suruh pindah...deme tak mau sebab takut barang rumah di kebas....oleh penagih dadah dikampong tu.... Makci yg sedang mengharuk air tu cite kad abah rumahnya tenggelam sampai had dada....malam tadi dia tidor atas pangkin aje..... dia pun tak mau pindah sebab takut barang rumahnya dikebas....

kesian mereka....... memang kaki dadah disana ramai sungguh....tapi yg terlibat saudara mereka juga jadi susah le nak ambil tindakan...... itulah masaalah orang melayu.....





Haahaaaa ini cite pasai kueh raya .........Kueh raya
Dua malam sebelum raya Dr Zeze sbuk buat kueh raya ...... anak abah semua lelaki ...tapi deme semuanya tolong buat kueh.....

Tengok le along dgn adik - adiknya buat kueh....... si azim dgn emaknya buat kueh atas meja.... abah ?????


Ini le kueh yg deme buat .......Badam yg telah dipotong di campurkan dgn whitecoklat ....sedap tau.... rasa macam ferarose ....hahahaha ...





Ini le kueh ciptaan kami ....hahahahaha Beda Rosere .......hahahahahahah



Malam tu bila dah jam 11 malam semua dah letih naik tido..termasuk le isteri abah......tinggal abah sorang ....hahahahahaha apa lagi abah meraja lela le...hahahaha tak ada orang nak komen....
Abah nak buat kueh sendiri....... Dua jenis kueh abah cipta.....Bila isteri abah dah tido ,,,hahaha tak ada le sesiapa nak komplen...jadi abah ambil Whitecoklat tadi abah gaul dengan Badam + Konflake apalagi abah jemput le letak dalam bekas kueh tu,,,,hahahaha tembam2 kuehnya ......

tengok le jadike ...hahahhha



Resepi kedua abah campur Badam + Kacang yg hangus tadi....... jadilah kueh putih yg hangus.....hahahahahahah... ini resepi kedua abah....



Kueh ni abah buat sampai pukul 1.30 pagi baru abah tido...hahahahahahah Masa org surau datang abah suruh deme rasa kueh yg abah buat...hahah deme puji...tapi sebenarnya rasanya ada pahit sebab abah campor dgn kacang yg tergoreng hangit ...hahahahah deme puji tak ikhlas kot ...hahahahahah



Hahahahah ....ini....kueh yg abah lupa nak angkat....habis hitam...hahahahahaha



Ramai yg tanya gambo raya abah .......jom tengok gambar raya abah........hahahahahah
jangan gelak ye...cam-cam aksi kami buat.......



hahahahaha.....ini cam aksi dalam surat khabar bersalaman konon nya ...hahahahahah



Kami bergambar dgn Bapa Dan Mak Abah.............



Setiap hari raya kami akan berkumpul cam ni bermaaf-maafan2 lepas tu bagi duit raya...... cantik aje beratoooo tu...hahahahah



Bapa abah memang tere bahagian baca doa.....apa lagi kami pun berdoa juga le.....



Cantik ke kami pakai baju seragam tu.......hahahahaha pandai isteri abah pilih.....hahahah



itu lah serba sikit cite abah kali ini.......jumpa lagi dilain kali...bye....













Tuesday, 4-Nov-2008 03:20 Email | Share | | Bookmark
Sakit Pinggang

Sahabat sekelian ,

abah lambat skit update sebab tak berapa sihat ........ sakit pinggang terus ke kaki le...urat bersimpul kot agaknya ..tak berapa selesa sekarang ....dah dekat sebulan ..... camera pun lama dah tak sentuh ....

ok bye jumpa lagi....


Thursday, 25-Sep-2008 03:56 Email | Share | | Bookmark
SELAMAT HARI RAYA

Haaaaaa........lama abah tak buat entry....bulan pose....kekawan....hahahahaha....Pemancing Ikan marah bebenor dia kata abah tumpukan dok dimasjid tak keluar2..jadi jaga ganti mat bangla......hahahahaha ye le tu.......ramai juga yg bagi kadraya ...nanti abah ambil...terima kasih le....

Banyak ke buat kueh........abah nampak ramai yg dah tak tido buat kueh.....kueh apa yg mashur....almon london ke........hahahah...cucu2 abah tak mengaco ke masa ibu2 nya buat kueh.....

Ushar dan geng utara besok 26hb nak pegi rumah anak yatim....bagus le ...kirim salam ajelah.....kat depa....Sesiapa yg balik kampong dekat dgn Bidor ...jemput le keumah abah...tapi koling2 dulu...... abah tahun ni giliran raya di Teluk Intan kemudian sabtu ahad kad Kedah le pulak........

Abah nasihatkan sesiapa yg balik kampong tu pandulah cermat2 ye...ingat keluarga tersayang tu...kepada ibu2 yg suaminya memandu tu...bekalkan lah tuala basah ...bila mengantuk sapu kan le ke muka suami tu.........baru terang semula....hahahahahah






akhir sekali maaaf zahir batin....tunggu entry abah lepas raya................jangan makan banyak sangat masa raya nanti......cucu abah nak duit raya datanglah umah abah.....hahahahahah

Semoga Persahabatan kita kekal selama-lamanya dan saling bantu membantu mengujudkan suasana kekeluargaan dan Islam Sejati.........


abbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbb......

Haaaaaaa.....Abah pun nak gantung kad raya yg diberi pada abah.....tapi abah gantung peringkat demi peringkat...sebab tau aje le abah ni dah tua ...mana bleh laju-laju.......hahahahahahaha


Kad dari Yusmiza , azman dan Cucu Atok Nurin http://namiza.fotopages.com


Wak Kumis http://-teksi-singapore.fotopages.com/


Puteri alia http://ainasarajasmin.fotopages.com/


dari cucu come abah kad Jepun Sakura http://hafiizh.fotopages.com



Kad dari Zai Kulim yg terkenal tu...... http://zbintim.fotopages.com/


Baayah & Keluarga http://kimiein.fotopages.com/


Dari cucu abah si Nur Sofie Arissa yg cute http://norsham.fotopages.com/


dari Wanzee Hirosima Jepun http://wanzee.fotopages.com/



Dari empat hero mamasya http://mamasya.fotopages.com/


Zaiy & Family........ http://norzaim1973.fotopages.com


Nurfikas & Family http://nurkas.fotopages.com/


Zana+Hemlim +Batrice http://batrice07.fotopages.com


[<<  <  1  2  3  [4]  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  15  >  >>]    [Archive]

© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net